Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Vásárlási feltételek

Általános Szerződési Feltételek

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az Alternatív M&M Bt. (székhelye: 2660 Balassagyarmat, Szontágh P. u. 9. I/13.), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

 

A Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Alternativ M&M Bt.

A szolgáltató székhelye: 2660 Balassagyarmat, Szontágh P. u. 9. I/13.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@tisztakozmetikum.hu

Nyilvántartásba vételi száma: 12-06-003720

Nyilvántartó hatóság: Balassagyarmati Törvényszék Cégbírósága

Adószáma: 20573096-1-12

Telefonszáma(i): +36 20 360 8922

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-138841/2018.

A szerződés nyelve: magyar

 

Tárhelyszolgáltató adatai:

Név: Tárhelypark Kft.

Székhely: 2724 Újlengyel, Határ út 12.

E-mail: info@tarhelypark.hu

Honlap: www.tarhelypark.hu

és

Név: UNAS Online Kft.

Székhely: 9400 Sopron, Major köz 2. I. em. 15.

E-mail: unas@unas.hu

Honlap: https://shop.unas.hu/

 

 1. Alapvető rendelkezések:

 

  • A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

  • A jelen ÁSZF a Szolgáltató webshopján történő közzététellel lép hatályba, és irányadó a közzétételt követően létrejövő valamennyi ügyletre. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, azonban a módosításokat azok hatályba lépése előtt 14 (azaz tizennégy) nappal a Szolgáltató weboldalán közzéteszi. A Felhasználók a webshop weboldalának használatával elfogadják, hogy a weboldalon közölt szabályozások rájuk nézve automatikusan érvényesek.

 

  • A Felhasználó az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el abban az esetben is, ha a webshopot nem regisztrált felhasználóként használja. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, úgy nem jogosult a Szolgáltató által üzemeltetett webshop tartalmának megtekintésére.

 

  • A Szolgáltató webshopjának tartalma szerzői jogi védelem alatt áll, annak bármely formában történő felhasználása kizárólag a Szolgáltató engedélyével lehetséges.

 

  • A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal arra az esetre, ha a webshop bármilyen okból kifolyólag nem, vagy csak korlátozott funkcionalitással érhető el.

 

  • A Szolgáltató által történő adatkezelésre vonatkozó tájékoztató az alábbi linken érhető el: http://www.tisztakozmetikum.hu/shop_help.php

2. A webshopon keresztül megvásárolható termékek köre

 

  • A webshopban kínált online megrendelhetőek Magyarország területére. Személyes átvételre lehetőség van a Szolgáltató székhelyén, vagy a Szolgáltató által megjelölt más helyen.

 

  • A webshopban termékek mellett feltüntetett árak forintban értendők, és tartalmazzák a mindenkor hatályos általános forgalmi adót, illetve a termék forgalomba hozatalához kapcsolódó egyéb adókat és járulékokat (pl. vám), de nem tartalmazzák a termék házhozszállításának díját.

 

  • A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a webshop weboldalán megjelenő kép és a tényleges termék kinézete miatti különbözőség miatt.

 

  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

3. Rendelés menete

 

  • A webshopon keresztüli vásárlás regisztráció nélkül és regisztrációval is lehetséges. A Felhasználó eldöntheti, hogy regisztrációval vagy regisztráció nélkül szeretne-e vásárolni.

 

  • Amennyiben a Felhasználó regisztrál az oldalra, úgy a webshopon történő regisztrációt követően, a regisztráció során megadott e-mail címmel és jelszóval történő bejelentkezés után adhatja le megrendelését a megvásárolni kívánt termékekre vonatkozóan.

 

  • A Felhasználó a megvásárolni kívánt terméknél beállíthatja annak mennyiségét és a termék alatt levő „kosár” gombra kattintva helyezheti virtuális kosarába.

 

  • A Felhasználó bármikor megtekintheti kosarának tartalmát a jobb felső sarokban lévő kosár ikonra való kattintással.

 

  • A megvásárolni kívánt termékek köre a vásárlási kosár lezárásáig szabadon módosítható.

 

  • A kosár megtekintésekor, amennyiben a Felhasználó további terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy azt „Tovább nézelődöm” gombra kattintva teheti meg. Ha a kosárból törölni szeretné valamelyik behelyezett terméket, akkor a termék mellett lévő „termék törlése” ikonra kattintva teheti azt meg.

 

  • Ha a vásárló minden megvásárolni kívánt terméket a kosárba helyezte, ellenőrzi azok darabszámát és a „Pénztár” gombra kattint.

 

  • A Felhasználó eldönti, hogy regisztrálással vagy regisztráció nélkül folytatja a vásárlási folyamatot és megadja a vásárláshoz szükséges adatokat. Kiválasztja a szállítási/fizetési módot. A „rendelés jóváhagyása” gombra kattintva küldheti el a rendelését.

 

  • Adatbeviteli hibák esetén a Felhasználó a rendelés jóváhagyása előtt vissza tud lépni a vásárlás folyamatának előző fázisába javítani azokat.

 

  • Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy áraknál, úgy a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ebben az esetben a hiba felismerése és módosítása után a Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót a módosításokról és a Felhasználó ezután újra megerősítheti vásárlási szándékát vagy mindkét félnek lehetősége van elállni a szerződéstől.

 

  • A vásárló által tett megrendeléseket a Szolgáltató legfeljebb 48 órán belül e-mailben visszaigazolja. Amennyiben a Szolgáltató ezt a határidőt elmulasztja, úgy a felek között a szerződés (megrendelés) nem jött létre, és a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a visszaigazolás megérkezéséért, ha a Felhasználó rossz e-mail címet adott meg a vásárlási folyamat során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tudja a visszaigazoló e-mailt fogadni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és a visszaigazoló e-mail alapján minden költséget tartalmaz és forintban értendő. A Felhasználó köteles a csomagot kézhezvételkor megvizsgálni, és a termékeken, illetve a csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles az észrevételét a csomagátadó személynek jelezni, futár esetén pedig jegyzőkönyv felvételét kérni. Sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltató nem fogad el.

 

  • A Szolgáltatónak jogában áll a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy egészben. A megrendelések részben való teljesítése a Felhasználó beleegyezésével történhet csak meg.

 

  • Fizetési módok

        A megvásárolni kívánt termékek ára az alábbi lehetőségeken keresztül egyenlíthető ki:

 

  1. készpénzzel (személyes átvétel esetén vagy házhozszállítás esetén a futárnál)
  2. előre utalással (banki átutalás, melyhez a szükséges információkat a Szolgáltató e-mailben elküldi elektronikusan a Felhasználónak a megrendelést követően)
  3. online bankkártyás fizetéssel (a kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja; MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013)

 

  • Átvételi módok

       A Szolgáltató megrendelt termékek átvételére az alábbi lehetőségeket biztosítja:

 

  1. személyes átvétel (2-5 munkanapon belül)
  2. házhozszállítás Foxpost futárszolgálattal (2-5 munkanap)   
  3. szállítás Foxpost csomagautomatába (2-5 munkanap)

 

  • Szállítási díjak
  1. személyes átvétel esetén nincs szállítási díj;
  2. házhozszállítás (GLS futárszolgálattal) esetén:

        Ha a vásárlás összege 15000 Ft alatt van, úgy a házhozszállítás díja 1150 Ft.

        Ha a vásárlás összege eléri 15000 Ft-ot, úgy a házhozszállítás ingyenes!

    3. Foxpost csomagautomatába való szállítás esetén:

        Ha a vásárlás összege 10000 Ft alatt van, úgy a csomagautomatába való szállítás díja 699 Ft.

        Ha a vásárlás összege eléri 10000 Ft-ot, úgy a csomagautomatába való szállítás ingyenes!

                              

    Utánvét díja házhozszállízás és csomagautomatába szállítás esetén is: 290 Ft

 

  • Ha a vásárló által tett megrendelést a Szolgáltató bármely okból nem tudja teljesíteni, köteles erről a vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a vásárló által (esetlegesen) fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

 

  • A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8-17 óra között történik, azonban a megrendelés leadására ezen az időtartamon kívül is van lehetőség. Amennyiben a rendelés leadása a munkaidő lejárta után történik meg, úgy annak feldolgozására a következő munkanapon kerül sor. A Szolgáltató a Felhasználónak minden esetben visszajelez e-mailben, hogy várhatóan mikor tudja teljesíteni megrendelését. Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 2-5 munkanapon belül van.

 

  • Ha a Szolgáltató az ÁSZF-ben vállalt teljesítési kötelezettségét azért nem teljesíti, mert nem áll rendelkezésére a szóban forgó termék, abban az esetben a Szolgáltató a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatja, és helyettesítő terméket ajánl, ha tud. Ezt a lehetőséget a Felhasználónak jogában áll elutasítani, ebben az esetben a Szolgáltató az esetlegesen előre utalt termék árát visszatéríti.

 

  • A Szolgáltató nem vállal felelősséget a termékismertetők és leírások rajta kívül álló okok miatti előzetes tájékoztatása nélküli változásai miatt.

4. Elállás joga

 

  • Az Európai Perlament és a Tanács 2011683/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a

 

  • A Felhasználónak a termék rendeltetésszerű használatára kiemelten ügyelnie kell, mivel a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése a Felhasználót terheli.

 

  • A Fogyasztót nem illeti meg az elállási joga a szolgáltatás teljesítését követően olyan zárt csomagolású termék esetében, mely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból adódóan az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

 

  • A Felhasználó köteles a visszaküldeni kívánt terméket késedelem nélkül, de az elállási/felmondási nyilatkozat elküldésétől számított 14 munkanapon belül eljuttatni a Szolgáltató 1083 Budapest, Tömő u. 32-38. V/48. címére.

 

  • A Felhasználó az elállási jogának jelzését megteheti e-mailben, telefonon és postai úton. Utóbbi esetén a postán való feladás időpontját veszi figyelembe a Szolgáltató. A telefonos jelzésről a Szolgáltató e-mailben megerősítést küld.

 

  • Az elállási jogot nem gyakorolhatja vállalkozás, illetve olyan személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén belül jár el.

 

5. Hibás teljesítés miatti igényérvényesítés

 

A vásárló számára a Szolgáltató hibás teljesítése miatt nyitva álló igényérvényesítési lehetőségeket a 2. számú melléklet tartalmazza.

6. Panaszkezelés

 

  • A webáruházunk célja, hogy minden megrendelést megfelelő minőségben a meghatározott időn belül kiszolgáljon a megrendelő teljes megelégedettsége mellett. Amennyiben a Felhasználónak mégis van valamilyen panasza az ÁSZF-ben foglaltakkal vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy a Szolgáltató a vásárlók panaszait a fent meghatározott kommunikációs csatornákon keresztül fogadja.

 

  • A Szolgáltató a beérkezett panaszokat haladéktalanul kezeli, megvizsgálja és megteszi a szükséges lépéseket a panasz orvoslása érdekében. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy arról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel és azt elektronikus úton elküldi a Felhasználónak.

 

  • Az írásbeli panaszokat a Szolgáltató legkésőbb 10 munkanapon belül e-mailben megválaszolja. A választ másolatát kinyomtatott formában megőrzi 2 évig, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

  • A vásárlók panasz esetén a Budapesti Békéltető Testülethez (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.) vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (1088 Budapest, József krt. 6.) is fordulhatnak.

 

  • A Felhasználóknak lehetőségük van az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformon (European Online Dispute Resolution Platform = ODR Platform) is bejelenteni a panaszukat. Ez a Platform lehetőséget ad a webáruházak és az online vásárlók közötti esetleges jogviták rendezésére. Az ODR Platform elérhető az alábbi linken (használata regisztrációt igényel):

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

 

Kelt: Budapest, 2018. 02. 05.

1. számú melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

 

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

2. számú melléklet

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

 

1. Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a ...23 hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő....24, de legfeljebb egy év.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a ....25 vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Keresés